Tuesday, November 6, 2007

sumbangan kepada mangsa bencana alam

Penduduk Benta sumbang RM6,027.40 tabung gempa


Mohd. Soffi (empat dari kiri) dan Ahli Parlimen Kuala Lipis, Shahrom (enam dari kiri) menyerahkan kutipan sumbangan daripada orang ramai yang menghadiri majlis Aidilfitri DUN Benta untuk Tabung Gempa Nusantara Utusan-Maybank berjumlah RM6027.40 kepada wakil Utusan Temerloh, Ali Mahmood (tiga dari kanan) semalam.

KUALA LIPIS 3 Nov. – Penderitaan mangsa gempa bumi di Indonesia terus mendapat simpati rakyat negara ini yang telah menghulurkan sumbangan bagi membantu meringankan bebanan mereka.

Penduduk di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Benta, Lipis tidak ketinggalan turut menyumbang sebanyak RM6,027.40 hasil kutipan pada majlis jamuan Aidilfitri DUN tersebut, baru-baru ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Benta, Datuk Mohd. Soffi Tan Sri Razak terharu apabila orang ramai tampil menghulurkan sumbangan untuk membantu rakyat negara jiran yang ditimpa bencana gempa bumi.

‘‘Kutipan yang dibuat hanya dalam tempoh tiga jam membuktikan rakyat negara ini cukup prihatin terhadap nasib malang yang menimpa rakyat negara jiran dan sumbangan ini akan disalurkan kepada mereka melalui Tabung Gempa Nusantara Utusan-Maybank,’’ katanya.

No comments: